3@KIMF'2022/23 Opracowanie prototypu elektrody na bazie sztucznej skóry dla stymulacji neuronowej

typ projektu: klasyczny

edycja: 2022/23

liczba studentów w projekcie 3 - 5

kierownik: Natalia Zalewska


Obecnie prawie 1000 milionów ludzi
cierpi na problemy neurologiczne, takie jak padaczka, choroby Alzheimera i
Parkinsona, migreny, miażdżyca czy infekcje nerwowe. W większości przypadków
odbudowę ścieżki nerwowej można wykonać poprzez wprowadzenie elektrody w tkankę
nerwową. Ostatnio obserwuje się tendencję do miniaturyzacji i uelastycznienia
podłoży i materiałów dla systemów/urządzeń elektronicznych w celu jak
najlepszego dopasowania do użytkownika. Ten sam trend można zaobserwować w
przypadku elektrod do zastosowań neuronowych.

Celem projektu grupowego jest
opracowanie, realizacja i ocena systemu prototypu elektrody do stymulacji
neuronowej na bazie sztucznej skóry (1 część) oraz opracowanie i realizacja oprogramowania do analizy eksperymentalnych danych pomiarowych z elektrod do stymulacji neuronowej (2 część). 1 część prac obejmować będzie (1) projekt i
opracowanie złotych elektrod na elastycznym i biokompatybilnym podłożu
(sztuczna skóra), (2) zbadanie podstawowych właściwości elektrycznych elektrod
w warunkach symulujących środowisko tkankowe, (3) ocenę uzyskanych wyników. W 2 częsci prac należy opracować aplikację, która powinna zaczytywać i przetwarzać dane z zewnętrznych źródeł danych oraz prezentować wyniki w postaci wykresów
oraz odpowiednich statystyk. 

(Uwaga: Badania dt.
projektu NCN 2021/43/D/ST7/01362, możliwość zatrudnienia studenta w
projekcie/odbycie praktyk po ocenie umiejętności)

Zadania do wykonania:

1 część:


  1. Analiza stanu wiedzy w zakresie elastycznych elektrod
    neuronowych.

  2. Opracowanie projektów prototypu elektrod.

  3. Realizacja projektów elektrod.

  4. Przeprowadzenie badań elektrochemicznych elektrod.

  5. Opracowanie otrzymanych
    wyników oraz ich ocena w odniesieniu do literatury.

2 część:

  1. Przegląd dostępnych
    technologii.

  2. Analiza wymagań.

  3. Projekt graficznego interfejsu
    użytkownika.

  4. Implementacja oprogramowania.

  5. Testy oprogramowania.

  6. Analiza i interpretacja wyników.  



Plakat

Semestr 1 : Brak plakatu
Semestr 2 : Brak plakatu